A program segítségével a CENTA a tanárok munkáját támogatja a szövegalkotási képesség és a szókincs fejlesztésében. A projekt három fő iránya: a médiaelemek, főként filmek felhasználása a tanórai viták kialakításához, a tanulók kérdezési kultúrájának fejlesztése, továbbá az idegennyelv-tanítási módszerek felhasználása magyarórákon.
A CENTA az új módszertan egyik elemeként - non-profit módon - filmrészletek sokaságát ajánlja a pedagógusok figyelmébe, szövegalkotási feladatokkal együtt. A filmek kiválasztásánál fontos szempont, hogy motiválják a diákokat kérdésfeltevésre, véleményalkotásra, érvelésre és vitára.
A filmek bevonása mellett a projekt nagy hangsúlyt fektet a "kérdezz okosan" alapú kérdezéskultúra kialakítására, hiszen jelenleg a diákok inkább a tanár kérdéseire válaszolnak az órán, és kevés alkalommal tehetik fel ők maguk a kérdéseket.
Harmadik pillérként pedig a magyar mint idegen nyelv módszertanából merítenének, ezáltal tudatosabban fejlesztve például a szókincs aktív használatát. A projektben részletes tanári segédletek, feladatsorok a mindennapi tanítási gyakorlatban is segítséget nyújtanak az anyanyelvi oktatásban résztvevő pedagógusoknak.
A programmal a PISA-felmérésben is kimutatott hazai romló tendencián kívánnak változtatni. A kedden nyilvánosságra hozott adatok szerint a magyar diákok teljesítménye a szövegértés, a matematika és a természettudományok területén is elmarad az OECD-átlagtól.
A kiadó által támogatott CENTA Közép-európai Tanárakadémia egyesületként a humán, a tartalomszolgáltatói és a módszertani értékfeltárást és értékközvetítést tűzte ki céljául. Emellett feladatának tekinti a kiemelkedő tanárszemélyiségek, életutak és egyszeri teljesítmények kommunikálását; a tantervekre, programokra, segédletekre és tankönyvekre rámutató tevékenységet, valamint a sikeres közösségi modellek módszereinek felmutatását.
Forrás: MTI
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges