Jelenlegi hely

Építs személyes márkát!

Amit csinálsz vagy leírsz, ahogy kommunikálsz, viselkedsz, megjelensz mind rólad árulkodnak, egy képet alakítanak ki rólad másokban. A személyes márkád online és offline is jelen van. Mit tehetsz érte, hogyan tudod tudatosan alakítani ezt a céljaidnak megfelelően?

Énmárka, személyes márka, personal branding – mi az?

"Az énmárka nem más, mint amit akkor mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából." (Jeff Bezos, az Amazon alapítója)

"A márka betartott ígéret." Értéket garantál, tudjuk, mit kapunk, ha azt választjuk, emellett a megkülönböztetés eszköze is, amely kiemel egy dolgot a többi hasonló közül. De nem csupán a cégek, termékek lehetnek márkák, hanem az emberek is. Adottságaink, értékeink, cselekvéseink formálják a rólunk kialakított képet. Az énmárka nem az, amit magadról gondolsz, vagy amilyennek magadat szeretnéd látni, hanem az, amit mások gondolnak rólad. Személyes márkád akkor is van, ha nem akarod vagy nem veszed észre, de érdemes ezt saját magadnak tudatosan kialakítani.

A személyes márka nagyon összetett dolog, magában foglalja a személyiséget, az értékeket, a kommunikációt, a megjelenést, a viselkedésmódot, a fellépést, a stílust, a képességeket, kompetenciákat, és a személyes történeteket. Személyes márkánk akkor lesz hiteles, ha igazi értékeken alapul. Csak olyan értéket tudunk hosszú távon és hitelesen képviselni, ami összhangban van a személyiségünkkel.

Személyes márka építése

Értékeim és képességeim

Az erős személyes márka kialakítása és következetes képviselete valódi tulajdonságokra, képességekre, személyiségre épül, az első lépés tehát saját magad meghatározása, fontos az önismeret. Miben vagyok jó, mihez értek, milyen erősségeim, kompetenciáim, tapasztalataim vannak? Annak ellenére, hogy a pozitívumokat emeljük ki, a hibák is beletartoznak a személyiségbe, nem kell tökéletesnek lenni, csak jónak. Milyen értékeim vannak? Mások mit kapnak tőlem? Megkülönböztető jegyek: mi különböztet meg azoktól az emberektől, akikről csak egy könnyen felejthető emlékünk maradt?

Hiteles kommunikáció

A sikeres személyes márkához újból és újból meg kell mutatnunk magunkat. A láthatóság minőséget mutat, aki sokat szerepel, azt jobban elismerik. A kommunikációba az írásbeli és szóbeli kommunikáción túl beletartozik a megjelenés, a testbeszéd, az öltözködés, a viselkedés, a metakommunikáció és az a kép, amit az online felületeken kialakítunk magunkról. Ezek is sokat elárulnak rólunk: névjegy, toll, jegyzet, ruhák, kiegészítők, frizura, smink, hobbi. Mindezeknek természetesen összhangban kell lenniük egymással.

Az első benyomást megelőzi a "nulladik" benyomás, vagyis az interneten található információk alapján rólunk kialakuló kép. Online aktivitások: megjelenés online felületeken (Google, Linkedin, Facebook, Blog, Twitter, Pinterest, weboldal), profilkép, megosztott képek és bejegyzések, kommentek, posztok, lájkok, ismerősök, kedvenc filmek, zenék a közösségi oldalakon, aláírás az e-mailben.

Az online megjelenés nem helyettesíti a személyes márkaépítést! Az első benyomás, az első 60 másodperc sokat számít. Egy megfelelő bemutatkozás akár egy jó beszélgetést is elindíthat, új kapcsolat lehetőségét is jelentheti. Lényeges, hogy max 25 szóban, 2 percben el tudjuk mondani, hogy kik vagyunk, mik vagyunk, mit képviselünk. Az online és offline jelenlétünk összhangja is nagyon fontos.

Van egy jó sztorid? A történeteknek hatalmas erejük van, személyessé és szerethetővé teszik a márkánkat, így azonosulni tudnak velünk, érzelmileg átélhetővé, emlékezetessé és megjegyezhetővé tesznek minket.

Megbízhatóság és minőség

A márka betartott ígéret, tehát sokat elmond rólad, mennyire tartod be az ígéreteided: feladatvégzési határidők, érkezési időpontok, pontosság, fizetési határidők, minőségi vállalások. Legyél megbízható! Amit ígérsz, azt mindig jó minőségben és ígéreteidnek megfelelően végezd, hogy a vevő, ügyfél, partner bizalmát elnyerd. Törekedj arra, hogy amit csinálsz, azt jól csináld és látszódj is annak!

Ha a személyes márkákhoz valami pozitív dolgot tudsz társítani, az ehhez kapcsolódó jóindulat kellemes benyomást tesz az emberekre és könnyebben elfogadják, megszeretik az üzenetedet.  A személyes márkádat képviselheted konferenciákon, ügyféltalálkozókon, bemutatókon, rendezvényeken nagyobb közönség előtt is. Ezeken az eseményeken úgy lépj fel, hogy akik láttak és hallottak téged, azok pozitív benyomásokkal távozzanak.

Az üzleti életben mindig egy-egy ember között jön létre megállapodás, a tapasztalatok szerint azok sikeresebbek, akik erős személyes márkával rendelkeznek, akinek a neve hallatán tudják, hogy mire számíthatnak.
A te neved mit indít be másokban?

Forrás: John Purkiss-David Roston-Lee: Énmárka (HVG Kiadó), startupguide.hu

Halász Kinga, Budapestimami

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Hogy valóban élményekkel teli legyen a nyár!

Hogy valóban élményekkel teli legyen a nyár!

Mostanra már nyakig vagyunk a nagy nyári szünet kellős közepében. Mindenki elképesztően várta, a szülők talán már el is felejtik a holazalvókám-elfelejtettükalogopédiafüzetet-beposhadtazúszáscucc kombinációját, a gyerekeknek pedig egy ideje nem kell a szülők gyengéd (vagy épp agyvérzésközeli hangvételű-keljmárfelmertelkésünk!!!) ébresztésére kelniük. Szóval mit csinálnak? Hát még az ébresztőóra megcsörrenése ELŐTT természetesen közlik, hogy felkeltanaaaap, éhesvagyooook, kakiltaaaaam :D Én nem tudom, hogy vannak kódolva, de egyszerűen félelmetes, hogy a tanév idején 7kor sírva nyalábolom ki az ágyból az ovist, bezzeg a szünidőben 6kor már arcon pörögnek a testvérével együtt… Kis-Kovácsné Vancsa Barbi írása.
Rázva, keverve... jeges tea és kávé italok forró napokra

Rázva, keverve... jeges tea és kávé italok forró napokra

A nagy nyári melegben gyakran úgy érezzük, hogy könnyebb lenne egy kávéval, vagy teával. Forró helyzetekre jól jön néhány jeges korty akár mindkettőből.
Bolhazsákok és könyvmolyok

Bolhazsákok és könyvmolyok

Emlékszel még gyerekkorodból az összebújós meseolvasásokra? Az első kiböngészett betűkre, mikor végre összeállt egy szó? A takaró alatt zseblámpával olvasott regényekre? A könyvek világába belépés élménye egy életre elkísér bennünket.
Így lesz ügyes kezű gyereked

Így lesz ügyes kezű gyereked

Sok szülő csak az iskolaérettségi vizsgálatok során szembesül azzal, hogy óvodás gyermekének a rajzkészsége, vonalvezetése még nagyon távol áll attól, amilyen készségekre az első osztályban szüksége lesz. Kézenfekvőnek tűnhet ilyenkor színezők és feladatlapok garmadájával elárasztani a gyereket, ám a mozgások finomodásához nem erre van szükség.
Ugrás az oldal tetejére