Jelenlegi hely

Építs személyes márkát!

Amit csinálsz vagy leírsz, ahogy kommunikálsz, viselkedsz, megjelensz mind rólad árulkodnak, egy képet alakítanak ki rólad másokban. A személyes márkád online és offline is jelen van. Mit tehetsz érte, hogyan tudod tudatosan alakítani ezt a céljaidnak megfelelően?

Énmárka, személyes márka, personal branding – mi az?

"Az énmárka nem más, mint amit akkor mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából." (Jeff Bezos, az Amazon alapítója)

"A márka betartott ígéret." Értéket garantál, tudjuk, mit kapunk, ha azt választjuk, emellett a megkülönböztetés eszköze is, amely kiemel egy dolgot a többi hasonló közül. De nem csupán a cégek, termékek lehetnek márkák, hanem az emberek is. Adottságaink, értékeink, cselekvéseink formálják a rólunk kialakított képet. Az énmárka nem az, amit magadról gondolsz, vagy amilyennek magadat szeretnéd látni, hanem az, amit mások gondolnak rólad. Személyes márkád akkor is van, ha nem akarod vagy nem veszed észre, de érdemes ezt saját magadnak tudatosan kialakítani.

A személyes márka nagyon összetett dolog, magában foglalja a személyiséget, az értékeket, a kommunikációt, a megjelenést, a viselkedésmódot, a fellépést, a stílust, a képességeket, kompetenciákat, és a személyes történeteket. Személyes márkánk akkor lesz hiteles, ha igazi értékeken alapul. Csak olyan értéket tudunk hosszú távon és hitelesen képviselni, ami összhangban van a személyiségünkkel.

Személyes márka építése

Értékeim és képességeim

Az erős személyes márka kialakítása és következetes képviselete valódi tulajdonságokra, képességekre, személyiségre épül, az első lépés tehát saját magad meghatározása, fontos az önismeret. Miben vagyok jó, mihez értek, milyen erősségeim, kompetenciáim, tapasztalataim vannak? Annak ellenére, hogy a pozitívumokat emeljük ki, a hibák is beletartoznak a személyiségbe, nem kell tökéletesnek lenni, csak jónak. Milyen értékeim vannak? Mások mit kapnak tőlem? Megkülönböztető jegyek: mi különböztet meg azoktól az emberektől, akikről csak egy könnyen felejthető emlékünk maradt?

Hiteles kommunikáció

A sikeres személyes márkához újból és újból meg kell mutatnunk magunkat. A láthatóság minőséget mutat, aki sokat szerepel, azt jobban elismerik. A kommunikációba az írásbeli és szóbeli kommunikáción túl beletartozik a megjelenés, a testbeszéd, az öltözködés, a viselkedés, a metakommunikáció és az a kép, amit az online felületeken kialakítunk magunkról. Ezek is sokat elárulnak rólunk: névjegy, toll, jegyzet, ruhák, kiegészítők, frizura, smink, hobbi. Mindezeknek természetesen összhangban kell lenniük egymással.

Az első benyomást megelőzi a "nulladik" benyomás, vagyis az interneten található információk alapján rólunk kialakuló kép. Online aktivitások: megjelenés online felületeken (Google, Linkedin, Facebook, Blog, Twitter, Pinterest, weboldal), profilkép, megosztott képek és bejegyzések, kommentek, posztok, lájkok, ismerősök, kedvenc filmek, zenék a közösségi oldalakon, aláírás az e-mailben.

Az online megjelenés nem helyettesíti a személyes márkaépítést! Az első benyomás, az első 60 másodperc sokat számít. Egy megfelelő bemutatkozás akár egy jó beszélgetést is elindíthat, új kapcsolat lehetőségét is jelentheti. Lényeges, hogy max 25 szóban, 2 percben el tudjuk mondani, hogy kik vagyunk, mik vagyunk, mit képviselünk. Az online és offline jelenlétünk összhangja is nagyon fontos.

Van egy jó sztorid? A történeteknek hatalmas erejük van, személyessé és szerethetővé teszik a márkánkat, így azonosulni tudnak velünk, érzelmileg átélhetővé, emlékezetessé és megjegyezhetővé tesznek minket.

Megbízhatóság és minőség

A márka betartott ígéret, tehát sokat elmond rólad, mennyire tartod be az ígéreteided: feladatvégzési határidők, érkezési időpontok, pontosság, fizetési határidők, minőségi vállalások. Legyél megbízható! Amit ígérsz, azt mindig jó minőségben és ígéreteidnek megfelelően végezd, hogy a vevő, ügyfél, partner bizalmát elnyerd. Törekedj arra, hogy amit csinálsz, azt jól csináld és látszódj is annak!

Ha a személyes márkákhoz valami pozitív dolgot tudsz társítani, az ehhez kapcsolódó jóindulat kellemes benyomást tesz az emberekre és könnyebben elfogadják, megszeretik az üzenetedet.  A személyes márkádat képviselheted konferenciákon, ügyféltalálkozókon, bemutatókon, rendezvényeken nagyobb közönség előtt is. Ezeken az eseményeken úgy lépj fel, hogy akik láttak és hallottak téged, azok pozitív benyomásokkal távozzanak.

Az üzleti életben mindig egy-egy ember között jön létre megállapodás, a tapasztalatok szerint azok sikeresebbek, akik erős személyes márkával rendelkeznek, akinek a neve hallatán tudják, hogy mire számíthatnak.
A te neved mit indít be másokban?

Forrás: John Purkiss-David Roston-Lee: Énmárka (HVG Kiadó), startupguide.hu

Halász Kinga, Budapestimami

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

Van, amikor minden egyszerre történik: a gyerekek beszélnek, a táska nincs bepakolva, a vacsora odakozmál, és persze épp akkor csöng a telefon. Ilyenkor a „kiegyensúlyozott családi élet” kifejezés leginkább egy távoli álomnak tűnik. Pedig nem a nagy, drámai változások segítenek, hanem azok az apró szokások, amik csendben, lassan átrendezik a napjainkat.
5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

Gyerekkorunkban magától értetődő volt, hogy kint játszunk. Faleveleket gyűjtöttünk, kavicsokat raktunk sorba, vagy csak lestük, ahogy a hangyák jönnek-mennek a járdán. Ma sok gyerek idejének nagy része zárt térben telik: iskola, otthon, képernyő.
A női termékenység titkai

A női termékenység titkai

A fogantatás és a születés misztérium. Ma már mintha ezt elfelejtettük volna. Mintha a nők már nem bíznának a testükben és abban, hogy képesek egy gyermeket a világra hozni. Egyre inkább támaszkodnak a külső hatásokra, orvosi segítségre. A külső hatások miatt is, hiszen a társadalom nyomása és a stresszes környezet egyáltalán nem segít a nyugodt gyermekvállalásban. Sok nő egyre később, gyakran csak a negyvenes éveiben jut el oda, hogy megtalálja a megfelelő párt, akivel családot alapítana, és biztos egzisztenciát is tud maga mögött. A testünk ilyenkor még alkalmas a babavállalásra, de nem mindegy hogy addig hogyan éltünk. Mit történt testünkkel, lelkünkkel.
Egészséges őszi sütik bűntudat nélkül

Egészséges őszi sütik bűntudat nélkül

Az ősz a sült alma, az illatos fűszerek és a sütőtök szezonja nálam, főleg, ha már kint beköszönt a csípős idő. Ilyenkor egy házi sütemény nem csak a testet, de a lelket is felmelegíti. Mit süssünk, ha az őszi ízek élvezete mellett az egészség is fontos szempont számunkra?
Ugrás az oldal tetejére